Conferència EL PORC DE L’INFERN, L’ENTELODON DE ROCALLAURA UN FÒSSIL EXTRAORDINARI AL MCCB

ènciaLa conferència anirà a càrrec dels paleontòlegs: Albert Vidal, Jesús Gamarra i Joan Cartanyà.
Albert Vidal, Estudiant de doctorat. Grup de Recerca en Paleobiologia i Evolució dels Primats a l’Institut Català de Palentologia Miquel Crussafont.
Jesús Gamarra, Estudiant de doctorat. Grup de Recerca en Paleobiologia i Evolució dels Primats a l’Institut Català de Palentologia Miquel Crussafont.
Joan Cartanyà, Col·laborador de l’Institut Català de Palentologia Miquel Crussafont.
Presentació de l’estudi en el que s’ha analiytzat les restes de mandíbula d’entelodon conservades al Museu Comarcal de la Conca de Barberà. Aques estudi a més de confirmar la presència del gènere Entelodon a la Península Ibèrica, l’estudi inclou una reconstrucció científica inèdita d’un entelodòntid en el paisatge que envoltava Rocallaura fa aproximadament 30 milions d’anys. La il·lustració, la primera d’aquest tipus per un jaciment de la Península ibèrica, és obra de Jesús Gamarra, investigador de l’ICP, coautor i il·lustrador de l’estudi, i combina l’evidència anatòmica preservada en els fòssils amb el coneixement actual sobre la biologia dels entelodòntids i els entorns oligocens de la Conca de l’Ebre.
Els fòssils de Rocallaura aporten nova informació sobre la distribució d’Entelodon al sud-oest d’Europa i contribueixen a una millor comprensió dels grans mamífers que van habitar la Península Ibèrica durant l’Oligocè. Futures troballes en jaciments propers podrien ajudar a determinar quines espècies d’entelodont vivien a la regió i esclarir el seu paper ecològic dins d’aquests antics ecosistemes eurasiàtics.